Czy Twoje życie jest nudne?


Ciekawe vs nudne
Jakie jest nasze życie? Chyba najbardziej banalnymi określeniami jest powiedzenie, że nasze życie jest nudne albo ciekawe. Tym sposobem spłycamy nasze codzienne czynności do dwóch epitetów, które nie koniecznie oddają ich znaczenie. Przecież jest jeszcze tyle innych przymiotników, które mogą określić nasz byt. Szalone, refleksyjne, udane, szczęśliwe, miłe, zwykłe, szare, niezadowalające, beznadziejne, poszukujące, wędrujące, oderwane.. Można by tak wymieniać bez końca. Ale czy mając te wszystkie przymiotniki pod nosem już jesteśmy w stanie opisać nasze życie?

Każdy dzień jest inny
Czasem trafia nam się dzień, który jest okropny. Ktoś potrącił ci psa, wywróciłeś się o rozwiązane sznurowadło, rozlałeś kawę na podłogę (albo nie daj Boże, kanapka spadła masłem w dół). Czy te wszystkie rzeczy, które wydarzyły się tego jednej dnia definiują nasze życie jako nieszczęśliwe? Jeśli patrzymy przez pryzmat tylko jednej doby, to tak. Mimowolnie nakładamy sobie klapki na oczy i nie dostrzegamy tego, że wczoraj udało nam się nie przypalić naleśników albo zostać pochwalonym za pomoc przy rodzeństwie. Każdy dzień jest inny i czy można po prostu powiedzieć, że życie jest ciekawe albo nudne?

Perspektywa widzenia
Dla osoby, która codziennie imprezuje, upija się i pali wszystko co popadnie, moje życie może być nudne. Ograniczamy i oceniamy życie innych tylko przez to, że porównujemy go do swojego. Po za tym dla osoby, która nie lubi chodzić na dyskoteki, takie życie ona sama oceniania jako nudne i bezwartościowe. 

Jesteśmy panami swojego życia
Jeśli uważasz, że twoje życie jest ciekawe, to dobrze. Warto jeszcze spojrzeć na inne walory twojej codzienności. Może jest przy okazji szczęśliwe? Albo udane? Niekoniecznie życie ciekawe musi być idealne. Jeśli ktoś uważa, że jego życie jest nudne, to problem nie tkwi w otoczeniu, tylko w nim samym. Może tak naprawdę taka osoba nie widzi ile ma ciekawych opcji do wykonania? Codziennie czeka nas tysiące możliwości, aby sprawić, żeby dzień był ciekawy i pełen wydarzeń. Wystarczy zrobić to, czego dotąd się nie robiło. Próbować, jeśli nie wyjdzie, co z tego? Ważne, że spróbowałeś, bo a nuż się uda. Sami możemy zdecydować jak ma wyglądać nasze życie. Nie powinniśmy spłycać go do powiedzenia, że jest tylko ciekawe, albo nudne, bo zdecydowanie każde istnienie ma więcej kolorów niż nam się wydaje.

źródło zdjęcia

11 komentarzy:

  1. Moje życie z pewnością nie jest nudne, ciągle coś się dzieje! :D Nawet nie mam czasu, żeby pomyśleć o czymś takim jak nuda czy monotonia:)


    Pozdrawiam, Tak Po Prostu BLOG :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się z Tobą, że każde istnienie ma więcej kolorów niż nam się wydaje. Moje życie zdecydowanie nie jest nudne, a wręcz zwariowane oraz zakręcone.
    Pozdrawiam ♥ wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy wpis, dający do myślenia.
    Osobiście uważam że moje życie nie jest nudne. Z racji tego jaką wybrałam sobie pracę wiem, że ciągle będe miała pełną różnorodność w życiu.
    No i pierwszy raz przeczytałam, że ktoś porównuje swoje życie do innych... serio?
    Jak bardzo trzeba być zdesperowanym?

    Podrugiejstronieokładki

    OdpowiedzUsuń
  4. Pewnie, każdy dzień jest całkiem inny:))


    Jull.pl - klik!

    OdpowiedzUsuń
  5. Czasem lubię nudę i odpoczynek od ciągłego biegu:)

    Mój Blog. 💄

    OdpowiedzUsuń
  6. Dobry post :)
    W sumie ja bym nie mogła ocenić, wiem jakie mam możliwości i jednego dnia jest super crazy, a drugiego np nic ciekawego nie robię :D

    http://live-telepathically.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. och jeszcze zależy od danego okresu :) raz jest przebojowe a raz zwyczajne szare życie;)
    pozdrawiam cieplutko :))
    woman-with-class.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Dla mnie każdy dzień jest inny, nie ma miejsca na nudę! W szkole coraz to nowe wyzwania, w klasie też jest wesoło ;) Pozdrawiam! Bardzo przemyślany wpis :* Natalia z bloga nati-jest-fit.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja jednak uważam że w tym naszym życciu, które mamy tylko jedno - czasami warto siąść i trochę się ponudzić!:)
    www.wkrotkichzdaniach.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To też prawda. Kiedyś zdarzyło mi się czytać ciekawy artykuł, aby nie zabijać ciągle w sobie nudy, bo dzięki niej oczyszczamy umysł i to jest ten czas, gdy nasza głowa może odpocząć i wypełnić się nowymi pomysłami!

      Usuń
  10. Piszesz wspaniale. Kolejny świetny post. Taka młoda, a tyle w tobie mądrości życiowej. :) Pisz, pisz, bo masz talent. :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 KAKTUSOWY SAD , Blogger